Sortowanie
Źródło opisu
Katalog pedagogika
(10)
Forma i typ
Książki
(10)
Dostępność
dostępne
(10)
Placówka
Wypożyczalnia
(10)
Autor
Mickiewicz Janina
(8)
Wojak Maria
(4)
Grabałowska Krystyna
(3)
Jastrząb Jadwiga
(3)
Cekiera Czesław
(1)
Nogalski Bogdan
(1)
Rybicki Jacek M
(1)
Rok wydania
2000 - 2009
(2)
1990 - 1999
(8)
Kraj wydania
Polska
(10)
Język
polski
(10)
Temat
Czytanie
(5)
Pisanie
(5)
Dysleksja i dysgrafia
(3)
Gry i zabawy umysłowe
(3)
czytanie
(2)
dysgrafia
(2)
dysleksja
(2)
dysortografia
(2)
pisanie
(2)
AIDS
(1)
Dąbrowski, Kaziemierz
(1)
Nauka czytania
(1)
Nauka pisania
(1)
Służba zdrowia
(1)
Teoria Dezintegracji Pozytywnej
(1)
narkomania
(1)
programy profilaktyczne
(1)
uzależnieni
(1)
uzależnienia
(1)
10 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Wydziału Nauk Społecznych / Towarzystwo Naukowe KUL, Katedra Psychoprofilaktyki Społecznej KUL ; Nr.47)
Streszczenie: Wstęp; Rozdział 1. Z problematyki psychoprofilaktyki uzależnień toksycznych: 1. Początki narkomanii i próby przeciwdziałania; 2. Geneza i objawy patologii społecznej; 3. Psychospołeczne aspekty uzależnień; 4. Program szkoleniowy w KUL z zakresu uzależnień; 5. Psychoprofilaktyka patologii społecznej; Rozdział 2. Dzieci i młodzież w środowisku wychowawczym: 1. Zagrożenia ekologiczno-cywilizacyjne; 2. Zagrożenia w środowisku rodzinnym; 3. Rodzina wobec narkomanii; a) Najbardziej nasilone konflikty w rodzinach narkomanów; b) Jak rodzina radzi sobie z problemem narkomanii?; c) Zaangażowanie rodziny w proces terapii i resocjalizacji; 4. Konflikty w środowisku szkolnym; 5. Zagrożenia w grupach nieformalnych; Rozdział 3. Metody diagnozowania w uzależnieniach narkotycznych: 1. Podstawy i kryteria diagnozowania w uzależnieniach; 2. Społeczne, medyczne i psychologiczne kryteria diagnozy; 3. Postawy rodziców, rodziny i wychowawców wobec uzależnień; 4. Jak pomagać uzależnionym i jak zapobiegać narkomanii?; 5. Gdzie zwracać się o pomoc?; Rozdział 4. Programy profilaktyki, ośrodki terapii i resocjalizacji: 1. Wspólnota Terapeutyczna "Emiliehoeve" w Hadze (Holandia); a) Program wychowawczo-resocjalizacyjny; b) Reguły terapeutyczne; 2. Wspólnota Terapeutyczna w Coolemine w Irlandii; a) Z historii tworzenia się wspólnoty; b) Program terapeutyczny; 3. Ontaryjski Ośrodek Badań nad Uzależnieniami (Kanada); 4. Wspólnota Terapeutyczna "Neuthal" w Szwajcarii; 5. Pedagogiczny System Wychowanie w Hassela (Szwecja); 6. Wspólnota Resocjalizacyjna w Valstad (Szwecja); 7. Program opieki nad uzależnieniami w Västbacka (Szwecja); 8. Strategia zapobiegania narkomanii we Włoszech; a) Z historii Ruchu Solidarnościowego; b) Model-człowiek - Progetto uomo; 9. Wspólnota Psychoterapeutyczna "Phoenix House" (Wielka Brytania); 10. Program wychowawczo-resocjalizacyjny w Ośrodku "Nadzieja" w Bielsku-Białej (Polska); a) Zasady ogólne; b) Organizacja i struktura Ośrodka; c) Życie we Wspólnocie Wychowawczo-Resocjalizacyjnej; d) Program wychowawczo-resocjalizacyjny; e) Cele wychowawczo-resocjalizacyjne; Rozdział 5. Systemy profilaktyki, rehabilitacji i resocjalizacji: 1. Profilaktyka i terapia w systemie kundalijnogi; a) Założenia systemu jogi; b) Kundalijnoga jako system ćwiczeń; c) Życie w ashramie wspólnotą miłości; d) Efekty wzajemnej pomocy - psychoterapia; 2. Synanon - Wspólnota Resocjalizacyjna; a) Filozofia Synanonu; b) Modlitwa Syanonu; 3. Reedukacja uzależnionych w zakładach karnych w Stanach Zjednoczonych AP (na podstawie obserwacji w więzieniach); 4. Program Stowarzyszenia Anonimowych Narkomanów; a) Założenia Stowarzyszenia Anonimowych Narkomanów; b) Cele i funkcje programu Anonimowych Narkomanów; c) Podstawowe zasady programu Anonimowych Narkomanów; 5. Prewencja i terapia alkoholików w Stanach Zjednoczonych (na podstawie własnych obserwacji w Chicago); 6. Strategie zapobiegania nadużywaniu alkoholu i narkotyków; Rozdział 6. Metody zapobiegania narkomanii i reedukacja w różnych religiach: 1. Niektóre programy w wybranych religiach; a) Buddyzm; b) Judaizm; c) Chrześcijaństwo (katolicyzm, prawosławie, protestantyzm); 2. Reedukacyjne programy w instytutach religijnych; 3. Prewencja i psychoterapia narkomanii w działalności Kościoła; 4. Duszpasterstwo wobec narkomanii, AIDS i bezdomnych; a) Narkomania; b) AIDS (Acquired Immune Deficiency Syndrom); c) Bezdomni; Rozdział 7. Psychoprofilaktyka wobec narkomanów, nosicieli wirusa HIV: 1. Społeczeństwo, narkomania i AIDS; 2. Co każdy powinien wiedzieć o AIDS. Pojęcie i zakres choroby; 3. Ryzyko zarażenia wirusem HIV; a) Okres wylegania i objawy choroby; b) Co dzieje się z osobą zarażoną?; c) Kto ryzykuje zarażeniem się AIDS?; 4. Psychoprofilaktyka wobec chorych na AIDS; 5. Stanowisko Stolicy Apostolskiej wobec AIDS - Alokucja Jana Pawła II do uczestników IV Międzynarodowej Konferencji nt. AIDS w dn. 15.11.1989 r.; Rozdział 8. Rozwój ku wyższym wartościom profilaktyką uzależnień: 1. Dojrzała osobowość jako cel rozwoju; 2. Model rozwoju osoby w K. Dąbrowskiego koncepcji Teorii Dezintegracji Pozytywnej; 3. Problemy uzależnień w K. Dąbrowskiego Teorii Dezintegracji Pozytywnej; 4. Trud istnienia, pasja rozwoju i poszukiwanie sensu życia; 5. Wartości filozoficzne i moralne jako cele rozwoju; 6. Rozwój ku pełnej godności ludzkiej wolnej od uzależnień; Posłowie; Bibliografia; Zusammenfassung; Summary
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.40041, W.40042 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; Część pierwsza. Jastrząb J.: Analiza i synteza mowy: Rozdział 1. Zdania i wyrazy; Rozdział 2. Samogłoski; Część druga. Jastrząb J., Mickiewicz J.: Nauka czytania i pisania metodą sylabową: Rozdział 1. Nauka czytania i pisania w oparciu o analityczno-syntetyczną metodę sylabową; Rozdział 2. Nauka czytania i pisania metodą sylabową; postępowanie metodyczne i tok realizacji; Część trzecia. Głoski specyficzne języka polskiego: Rozdział 1. Grabałowska K.: Dwuznaki; Rozdział 2. Mickiewicz J.: Zmiękczenia; Rozdział 3. Wojak M.: Zanik dźwięczności spółgłosek na końcu i w środku wyrazu; Część czwarta. Planowanie i programowanie pracy korekcyjno-wyrównawczej: 1. Jastrząb J.: Planowanie i programowanie pracy korekcyjno-porównawczej; 2. Jastrząb J.: Tabele z przykładowym programem pracy korekcyjno-wyrównawczej na materiale literowym; 3. Jastrząb J., Mickiewicz J., Wojak M.: Przykłady konspektów do zespołowychzajęć korekcyjno-wyrównawczych dla dzieci z trudnościami w czytaniu i pisaniu; Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.42955, W.42956, W.42957, W.42954 (4 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; Część pierwsza. Jastrząb J.: Analiza i synteza mowy: Rozdział 1. Zdania i wyrazy; Rozdział 2. Samogłoski; Część druga. Jastrząb J., Mickiewicz J.: Nauka czytania i pisania metodą sylabową: Rozdział 1. Nauka czytania i pisania w oparciu o analityczno-syntetyczną metodę sylabową; Rozdział 2. Nauka czytania i pisania metodą sylabową; postępowanie metodyczne i tok realizacji; Część trzecia. Głoski specyficzne języka polskiego: Rozdział 1. Grabałowska K.: Dwuznaki; Rozdział 2. Mickiewicz J.: Zmiękczenia; Rozdział 3. Wojak M.: Zanik dźwięczności spółgłosek na końcu i w środku wyrazu; Część czwarta. Planowanie i programowanie pracy korekcyjno-wyrównawczej: 1. Jastrząb J.: Planowanie i programowanie pracy korekcyjno-porównawczej; 2. Jastrząb J.: Tabele z przykładowym programem pracy korekcyjno-wyrównawczej na materiale literowym; 3. Jastrząb J., Mickiewicz J., Wojak M.: Przykłady konspektów do zespołowychzajęć korekcyjno-wyrównawczych dla dzieci z trudnościami w czytaniu i pisaniu; Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.p9845, W.p9846 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Wstęp; Część pierwsza. Jastrząb J.: Analiza i synteza mowy: Rozdział 1. Zdania i wyrazy; Rozdział 2. Samogłoski; Część druga. Jastrząb J., Mickiewicz J.: Nauka czytania i pisania metodą sylabową: Rozdział 1. Nauka czytania i pisania w oparciu o analityczno-syntetyczną metodę sylabową; Rozdział 2. Nauka czytania i pisania metodą sylabową; postępowanie metodyczne i tok realizacji; Część trzecia. Głoski specyficzne języka polskiego: Rozdział 1. Grabałowska K.: Dwuznaki; Rozdział 2. Mickiewicz J.: Zmiękczenia; Rozdział 3. Wojak M.: Zanik dźwięczności spółgłosek na końcu i w środku wyrazu; Część czwarta. Planowanie i programowanie pracy korekcyjno-wyrównawczej: 1. Jastrząb J.: Planowanie i programowanie pracy korekcyjno-porównawczej; 2. Jastrząb J.: Tabele z przykładowym programem pracy korekcyjno-wyrównawczej na materiale literowym; 3. Jastrząb J., Mickiewicz J., Wojak M.: Przykłady konspektów do zespołowychzajęć korekcyjno-wyrównawczych dla dzieci z trudnościami w czytaniu i pisaniu; Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39573 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41043, W.p9871 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Forma i typ
Streszczenie: 1. Samogłowski ( ćwiczenia 1-8 ); 2. Spółgłoski podobnie brzmiące ( ćwiczenia 1-17 ); 3. Dwuznaki: 3.1. Opracowywanie wyrazów z dwuznakiem sz ( ćwiczenia 1-27 ); 3.2. Opracowywanie wyrazów z dwuznakiem cz ( ćwiczenia 1-28 ); 3.3. Opracowywanie wyrazów z połączeniem dwuznaków sz i cz ( ćwiczenia 1-10 ); 3.4. Opracowywanie wyrazów z dwuznakiem dz ( ćwiczenia 1-18 ); 4. Spółgłowski miękkie: 4.1. Ćwiczenia wstępne, różnicowanie głosek twardych i miękkich ( ćwiczenia 1-6 ); 4.2. Ćwiczenia wprowadzające zasady pisowni zmiękczeń ( ćwiczenia 1-18 ); 4.3. Ćwiczenia utrwalające pisownię wyrazów ze zmiękczeniami ( ćwiczenia 1-28 )
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39574, W.39575, W.p9843 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Zanik dźwięczności głosek na końcu i w środku wyrazu; 1. Głoski dźwięczne i bezdźwięczne ( ćwiczenia 1-12 ); 2. Zanik dźwięczności głosek ( ćwiczenia 1-65 ); 3. Ćwiczenia utrwalające ( ćwiczenia 1-24 )
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.p9433, W.p9844, W.p9432, W.p9431 (4 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Streszczenie: Przedmowa; 2. Uwagi wstępne; 2. Udział i rola funkcji percepcyjno-motorycznych w nabywaniu umiejętności czytania i pisania; 3. Symptomatologia zaburzeń w czytaniu i pisaniu; 4. Diagnozowanie zaburzeń w czytaniu i pisaniu - zagadnienia ogólne; 5. Charakterystyka zaburzeń w pisaniu i czytaniu w starszym wieku ucznia: 5.1. Dysortografia; 5.2. Dysgrafia; 5.3. Specyficzne trudności w czytaniu ( dysleksja ); 6. Model diagnozy pedagogicznej w ustalaniu dysleksji u uczniów klas starszych: 6.1. Wprowadzenie; 6.2. Analiza " skierowania " ze szkoły; 6.3. Wywiad z rodzicami ucznia; 6.4. Rozmowa z uczniem; 6.5. Analiza samodzielnych wypowiedzi pisemnych; 6.6. Sprawdzian znajomości zasad ortograficznych; 6.7. Analiza aktualnych wytworów szkolnych i z młodszego wieku szkolnego; 6.8. Badanie poziomu graficznego pisma; 6.9. Ocena umiejętności pisania na podstawie sprawdzaniów ortograficznych; 6.10. Pamięć słuchowa; 6.11. Pomiary szybkości czytania; 6.12. Badania słuchu fonematycznego; 6.13. Przykłądy zdiagnoznowanych przypadków; 7. Zagadnienie oceniania pisemnych prac uczniów z dysortografią: 7.1. Ocena szkolna prac pisemnych; 7.2. Wpływ oceny prac pisemnych z języka polskiego na karierę szkolną ucznia; 7.3. Ocena szkolna a samoocena ucznia; 8. Uwagi końcowe; Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.38276, W.38278, W.38277 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.39640 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. W.41359 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej